Vracíme návštěvu

02.06.2009 08:54

Při návštěvě našich přátel jsme obdrželi pozvání na obdobnou akci konanou v termínu 22.-24.května, tentokrát v Kondratowicích. Byblo to sice moc narychlo,přesto se zájezd podařilo zorganizovat. V pátek v 16,00(jak byl ten velkej vítr)odjíždíme od hasičárny. Avie a dva osobáky,celkem dvaadvacet osob.

Je 18:44 jsme před remizou(hasičskou zbrojnicí) OSP Kondratowice. Jsme už netrpělivě očekávání a odváženi na večeři. Stravování a ubytování probíhá ve Strzelině, třinácti tisícového města vzdáleného od Kondratowic asi osm kilometrů. Po večeři (všechna jídla byla vynikající) se jedeme ubytovat a jedna část-ti starší-vyrážíme s místními do ulic, ti mladší zůstávají na dvoře ubytovny a hrají na kytary.

V sobotu máme celkem nabytý program. Snídaně je v 7,00. Následuje odjezd do Wroslawi, kde máme přichystánu prohlídku Panorami Raclawicke - něco nádherného. Ve speciální kruhové stavbě,se speciálním osvětlení si prohlížíme naprosto unikátní dílo. Na ploše 15x120 metrů naprosto úžasně znázorněna bitva Poláků u Raclawi. Těško se to dá popsat. To se musí vidět a slyšet k tomu komentář(v češtině). Následuje prohlídka s průvodcem po Wroclawi. Mimochodem, víte že Wroclaw(Vratislav) byla doposud delší dobu Česká než Polská? Wroclav založil v roce 1000 Boleslav Chrabrý. Ještě předtím, na konci 10. století, se však na jednom z ostrovů řeky Odry - Tumském ostrově - usadili Slované a postavili tu jedno z dalších hradišť českého království. Osada dostala jméno po českém králi Vratislavovi.Od českého království se Slezsko, a tedy i Wroclaw, odtrhlo roku 1741. Dost dlouhá doba,že? Po prohlídce města se vracíme zpět na oběd,převléknout se a znovu nás hostitelé odvážejí svým mikrobuskem pro 26 lidí na další akci. Tentokrát je to neformální setkání se všemi představiteli Gminy Kondratowice na asi 10 kilometrů vzdálené myslivecké chatce, kde probíhá na naši počest malá grilovačka s tanečkem. Tady se k nám přidávají ještě zaměstnanci úřadu městyse v čele s jeho starostkou. Kluci ze soutěžního družstva si připisují plusové body,když se jim na rozdíl od domácích podaří zprovoznit hudební aparaturu a vzápětí další bodíky,když za doprovodu kytar předvádějí svoje pěvecké umění. Na ubytovnu odjíždíme okolo půlnoci.

Nedělní snídani máme připravenou na devátou hodinu. Musím říct,že volba času byla znamenitá. Probouzíme se ve třičtvrtě na devět. Protože v neděli dopoledne jsou téměř všichni poláci v kostele,připravili pro nás prohlídku remizi zawodowich stražaku - po našem, stanici HZS - ve Strzelině. Po obědě se přesouváme do Kondratowic,kde budou po skončení fotbalového zápasu místní ligy probíhat powiatowe zawody sportowo-pożarnicze s naší účastí. Nejsme ale jediní zástupci České republiky. Společně s námi se představí ještě SDH Trutnov - Staré Město. Samotné závody začínají tak jako unás nástupem,jenon stím rozdílem,že zde se pochoduje pořadovým krokem přes celé hřiště před diváky,představitele gminy a rozhodčí. V samotném závodě v "polském stylu" se nám bohužel nedaří. Není to i přes menší trénink to,co bychom ovládaly dokonale. Zato ukázka našeho podání závodu společně s trutnováky se vydařil. Časy domácích se pohybují od 40s výše,takže našich 22s vzbudilo mezi diváky nadšení. Když k tomu přidáme ještě ten fakt,že se klukům z Trutnova pokus který běželi zároveň s námi nepovedl(46s),byla to dokonalá tečka za naší účastí na této společné akci Přátelství bez hranic. Ještě dostáváme hasičskou polévku(hrachovka podle vlasního receptu-každý sbor dělá jinou,ale vždycky vynikající) a je čas rozloučit se a připravit na cestu domů.

Odjíždíne v 17,00 a těšíme se na další společná setkání. Ať už unás v Častolovicích nebo v polských Kondratowicích. Domů přijíždíme v 19,30.

Budova Panorami Raclawicke

Pohled přes Odru

Budova špitálu

Nádvoří katolického gymnázia

Společná fotografie před kašnou na Wroclawském náměstí

Pohádkové bytosti jsou skoro všude (je jich prý 128 v celém starém městě)

Pred slavnostním nástupem

Nástup jednotek OSP

Domlouvání se s rozhodčím před startem